Volleybalclub FH Nijlen : Terreindienst 2016-2017

* Zorg er steeds voor dat uw de spelerslicenties ter beschikking hebt.

* Ontvangst van scheidsrechter & verwijzen naar kleedruimte op de 1ste verdieping. Geef de scheidsrechter een sleutel mee. Meedelen dat spelercontrole kan gebeuren in het bureel op de 1ste verdieping. Ploegen verwijzen naar de kleedkamers.

* Spelende teams voorzien zelf in het scorebord. Indien een ploeg maar uit 6 spelers bestaat, dan springt de terreinverantwoordelijke bij. Uiteraard mag een supporter steeds het scorebord doen. Wij raden aan om het elektrisch scorebord te gebruiken

* De terreinen moeten minimum 45 min. voor de wedstrijd in orde zijn. Ploegen wordt ook gevraagd om bij te springen

Dit houdt in :

1. De netten steeds op de juiste hoogte hangen, de ploeg die speelt hangt zelf mee het net – m.u.v.C- D -en E-jeugd. Ombouw van 2 naar 1 terrein gebeurt samen met de teams die gespeeld hebben en moeten aantreden op het bewuste veld (laat het gezond verstand spelen, een drukke kantine met maar 2 man achter de toog, het is voor de ploeg die net speelde een kleine moeite om het net te hangen) OPGELET : enkel netten zonder hout aan de zijkant ! Deze nieuwe netten liggen op het balkon op verdieping 01.

Heren: 2m43

Dames : 2m24

B-Jongens : 2m35

A-Meisjes : 2m24

C-Jongens : 2m24

B-Meisjes : 2m18

D-Jongens : 2m24

C-Meisjes : 2m14

E- jongens 2m10

 

D&E- Meisjes : 2m10

(tornooivorm : 1m90)


2. Paalbeschermers rond de palen + 2 flessen water per ploeg. Banken en strafstoelen plaatsen & bakjes met wisselnummers (in elke reeks ook gewest en jeugd !!)
3. Vanaf 1ste gewest Heren : tafel en twee stoelen plaatsen voor de markeerder tegenover de scheidsrechter. Indien 2 wedstrijden naast mekaar => het net tussen de pleinen hangen !
4. Scheidsrechtersstoel plaatsen en meetlat ter beschikking (zie muur) stellen. Ballen ter beschikking stellen. Er staan twee mandjes ter beschikking. Het scorebord naast het veld plaatsen in het zicht van de scheidsrechter of het elektrisch scorebord opstarten
5. De scheidsrechter voor de wedstrijd betalen en hem of haar 1 consumptiebon geven. Jeugdscheidsrechters ontvangen 5 euro en 2 consumptiebonnetjes. Markeerders ontvangen 2 consumptiebonnetjes.
6. Het wedstrijdblad & opstellingsbriefjes vindt u per ploeg in het wedstrijdbakje dat staat op het bureel. De terreinafgevaardigde draagt een herkenningsband & dient elk wedstrijdblad TIJDIG te ONDERTEKENEN !!!!!! Mogelijk moet hij of zij in de zaal blijven tijdens de match, voorzie u daarop.

* Uitslagen van wedstrijden noteren. Er is een overzichtsblad in de werkgids voorzien. Alle uitslagen worden doorgemaild via het internet. Deze dienen steeds tijdig bezorgd te worden aan onze secretaris. Zondag is dat meteen na de wedstrijd. Zaterdag voor 23u00. De coach van de thuisploeg dient de uitslag door te geven aan de verantwoordelijke van dienst, maar ook de verantwoordelijke van dienst zijn verplicht om de nodige info te verzamelen, zo vermijden we domme boetes

* Tussen en na de wedstrijden de zaal opruimen. Afval (lege flessen,……) opruimen ! Er is per wedstrijdbank een afvalemmer ter beschikking, maak deze altijd na de match leeg. Na de laatste wedstrijd moet de zaal terug leeg zijn, dus netten afbreken, ballen in het rek en banken wegdoen. We rekenen erop dat onze FH-ploegen zelf voldoende discipline hebben om lege flessen/ afval mee op te ruimen na de wedstrijd.

* De portefeuille om scheidsrechters te betalen, wordt u bij aanvang van de dienst gegeven. Alle uitgaven voor de scheidsrechters worden op het overzichtsblad genoteerd zodat de kassa klopt. Deze portefeuille dient enkel om scheidsrechters te betalen ! Na uw terreindienst bezorgt u deze portefeuille terug aan uw verantwoordelijke.

Powered by: EGW - Updated by Gerry Leemans.
Gelieve uw opmerkingen & vragen m.b.t. de website te melden via webmaster@FHnijlen.be
Op de hoogte blijven van FH nieuws? Schrijf in op onze nieuwsbrief via info@FHnijlen.be