Een nieuw kassasysteem vraagt wat korte uitleg, hieronder kan u de handleiding en enkele korte filmpjes terugvinden. Zo helpen we u graag op weg.
HANDLEIDING KASSA FH NIJLEN => klik hier om de handleiding te downloaden
KORTE INSTRUCTIEFILMPJES KASSA FH NIJLEN
Filmpje 1. Hoe sla ik een product aan, klik hier
Filmpje 2. Hoe doe ik een betaling met contact of de knop wisselgeld? Klik hier
Filmpje 3. Hoe zet ik een bestelling tijdelijk op naam of rekening (via BON) ?, klik hier
Zowel een bestaande als een nieuwe rekening aanmaken zie je hier.
Filmpje 4. Hoe reken ik af met drankbon of eigen consumptie medewerkers, klik hier
Filmpje 5. Knop 'Saldo', 'beheer' en 'Kassaterminal' om openstaande rekeningen te zien en te kunnen
afsluiten , klik hier
Filmpje 6. Knop 'Pin (bancontact) - hoe betaal ik een transactie met bancontact, klik hier
Filmpje 7. Een volledig flow met al zijn mogelijkheden, klik hier (ingesproken)
Op basis van de clubrondvraag wordt de cafetariawerking voor komend jaar aangepast. De belangrijkste wijzigingen :
- Ploegen gaan zelf openen en sluiten
- Geen vaste bestuursverantwoordelijke meer, wel bereikbaar voor vragen.
- Een vaste werkwijze voor openen en sluiten met een eenvoudige checklist, daarover later meer.
- De ploegverantwoordelijke regelt de dienst samen met de coach/trainer zoals vorig jaar (wil niet zeggen dat hij of zij zelf moet openen en sluiten, maar stemt dit wel af in het team als aanspreekpunt)
- De dienst kan verdeeld worden door meerdere teams zodat een team niet altijd een ganse lang dag van dienst is
- Je kan ook dienst hebben op dagen dat je speelt (voor of na uw match) Hierdoor ben je in een vrij weekend echt vrij, dus iets meer vrije weekends per jaar.
- Ouders van jeugdploegen worden 1x per seizoen ingezet bij de eigen wedstrijden
- Je kan vooraf per team uw uren per jaar al verdelen. Niet iedereen van de ploeg moet immers elke dienst komen doordat de blokken kleiner zijn.
Op het einde van het seizoen zullen we dit verder evalueren. Belangrijk op een speeldag is dat elke ploeg zich houdt aan de voorziene uren, de afwas regelt voor het wisselen, de toog aanvult etc.
Elke ploeg zorgt in principe zelf voor een aangesloten terreinafgevaardigde. Deze moeten door de teams vooraf doorgeven worden, zeker bij seniors, dan wordt dit gekoppeld in de tablet en aangeduid door de coach bij het aanduiden van de ploeg. Echter moest die ziek zijn of iets voor hebben, dan is de ploeg van dienst back up,. Maar dit is niet de regel ! Wat er ook gebeurt, er moet altijd een aangesloten terreinverantwoordelijke zijn, de thuisploeg die een match speelt, zorgt hier altijd voor ! Hou er rekening mee dat je voor officiële wedstrijden mogelijk in de zaal moet zitten, zeker voor de provinciale en nationale wedstrijden zal dit gevraagd worden. De terreinafgevaardigde moet ook tijdig aanwezig zijn en gans de wedstrijd blijven. Bv wedstrijd om 16u00. Aanwezig vanaf 15u00 (scheidsrechter betalen, de enveloppe ligt klaar) of 20u30, aanwezig vanaf 19u30 tot einde wedstrijd.
Uiteraard vragen we wel uw begrip voor eventuele wijzigingen in de loop van het jaar. (bv bekerweekend of verplaatsen van wedstrijden kunnen wijzigingen met zich meebrengen in de schema's, maar het is alvast een goede houvast) U zal hiervan meteen verwittigd worden.
Als er aanpassingen zijn, dan zal deze lijst eveneens aangepast worden en gemarkeerd in het rood. Afwijkingen in het schema in de loop van het jaar zijn dus mogelijk. Zeker vanaf 2022. Als u zelf met een ploeg overeenkomt om te wisselen, geef ons een seintje. Kom daarom regelmatig even kijken.
Ten laatste dinsdagavond ontvangen de ploegverantwoordelijken een overzicht van de komende speeldag. Taken cafetaria en zaaldienst staan op deze site
Wilt u zien wie er speelt op een dag => Kalender dit weekend
Kassaregistratie cafetariadiensten, klik hier
Het jaarschema seizoen 2022-2023
